Dayanıklılık Egzersizleri

Dayanıklılık egzersizleri, kalbimizi güçlendirir, solunum ve dolaşım kapasitemizi geliştirir.

–    Haftada en az 3 gün, ideal olarak 5 – 7 gün düzenli olarak yapılmalıdır.

–    Dayanıklılık egzersizlerinin süresi haftada 150 dakika olmalıdır.

–    Günde 30 dakika ve haftada 5 gün fiziksel aktivitede yapmak yeterlidir. Bu süre 10’ar dakikadan az olmayan bölümlere ayrılabilir.

–    Egzersize yeni başlayanların ilk günden itibaren günde 30 dakika fiziksel aktivite sürdürmeleri de şart değildir. Giderek süreyi artırarak bir kaç hafta içerisinde haftada 150 dakikalık arzu edilen süreye ulaşılabilir.

Egzersiz yaparken rahat bir ayakkabı ve uygun bir kıyafet giyilmelidir. Yapılan aktivite ve aktivitenin yapıldığı ortama uygun korunma önlemleri alınmalıdır. Örneğin, bisiklete binerken kask takmak, yürüyüş sırasında güneşten korunmak için şapka ve güneş gözlüğü kullanmak gerekir.


Bu sayfa 5.967 kez görüntülenmiştir.