Önerilen Fiziksel Aktivite Türleri

  • Televizyon başında veya komşuda oturarak geçirilen zamanlar azaltılmalıdır.
  • Bu yaş grubu için en ideal aktivite şekli yürümedir. Yaşlılarda uygulanan fiziksel aktivite programlarında yürümenin önemi büyüktür. Daha kısa süreli ve sık dinlenerek yürüyüşe başlamalı bir şikayeti olmadıkça önce yürüme süresi, daha sonra yürüme temposu artırılmalıdır.
  • Ev işleri kişinin kendisi tarafından yapılmaya çalışılmalıdır.
  • Haftanın 5 günü 30 dakika süre ile ara vermeden veya 10 dakikalık sürelerle 3’e bölünerek (10×3=30 dakika) haftada toplam en az 150 dakika olacak şekilde orta şiddetli aktiviteler yapılabilir. Orta şiddetli dayanıklılık (aerobik) aktiviteleri (nabız ve soluk alıp verme sayısını biraz artıran) olarak; tempolu yürüme, bisiklete binme, hafif koşu, yüzme, tenis, ağır ev işleri (elektrik süpürgesi kullanma) ağır yerine hafif bahçe işleri (bahçe çapalama, bellemek, ekin biçme) olarak sayılabilir.

Bu sayfa 2.765 kez görüntülenmiştir.