Egzersiz Sırasında Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

Yaşlılar egzersiz sırasında nelere dikkat etmeli?
Egzersize mutlaka ısınma ile başlayın
Egzersize düşük şiddetle başlayın, zaman içerisinde şiddeti artırabilirsiniz
Sakatlanmaları önlemek için uygun ayakkabı (hafif, ortopedik tabanlı, bileği kavrayan) kullanın ve toprak zeminde yürüyün.
Egzersizleri dışarıda yaparken hava koşullarına dikkat etmeli ve gerekli önlemler alınmalı ve uygun giysi (pamuklu, terletmeyen ve sıkmayan) kullanılmalıdır.
Sıcak ve nemli havalarda günün daha serin saatlerinde egzersiz yapın.
Kan şekeri düzeyinizi takip edin ve diyabet hastasıysanız yanınızda karbonhidrat içeren yiyecekler bulundurun.
Egzersiz öncesinde ve sırasında bol su tüketin.
Yemekten hemen sonra egzersiz yapmaktan kaçının.
Çok açken egzersiz yapmaktan kaçının.
Düşme riskiniz varsa destek kullanın.
Egzersizler sırasında nefesinizi tutmayın.
Egzersizler sırasında eklemlerinize aşırı yük bindirecek pozisyonlardan kaçının.

Egzersiz sırasında;

  • Göğüs ağrısı
  • Kalp ritminde bozulma
  • Baş dönmesi, halsizlik, yorgunluk ve göz kararması egzersizi sürdüremeyecek kadar eklem ağrısı olursa fiziksel aktivite sonlandırılmalı ve doktora başvurulmalıdır.

Bu sayfa 2.793 kez görüntülenmiştir.