Zihinsel Engellilerde Fiziksel Aktivite

Zihinsel özürü olan bireylerde hareketsiz yaşam şekli oldukça yaygındır. Bu nedenle örneğin otizmli ve down sendromlu bireylerde fiziksel aktivite ve sosyal fırsatların azlığı, ilaç kullanımı ve diyet uygulaması vb. nedenlerle obezite sık olarak görülmektedir. Diyabet, kalp damar hastalıkları, kemik ve eklem problemleri ve depresyon açısından risk altındadırlar.

Zihinsel engelli bireylerde fiziksel aktivitenin yararları nelerdir?

    • Görme, işitme, dokunma ve hareket algılarının gelişmesine yardım eder.
    • Dayanıklılık, denge, koordinasyon, kuvvet ve esnekliği artırarak fiziksel uygunluğu artırır.
    • Kilo kontrolüne yardım eder.
    • Uygun davranışsal tepkilerin oluşmasına yardım eder.
    • Yineleyici ve kendini uyarıcı davranışların (el çırpma, dönme, sallanma gibi) azalmasına yardım eder.
    • Saldırgan davranışları azaltır.
    • Dikkatte artış sağlar.
    • Akademik aktivitelere daha iyi katılım sağlar.
    • El becerilerini geliştirir.
    • Sosyal becerilerde artış sağlar.

 

Zihinsel engelli bireyler için fiziksel aktiviteler nasıl olmalıdır?

Çocuklar günlük en az 60 dakika, yetişkinler ise haftada en az 150 dakika orta şiddette (aktivite sırasında nefes nefese kalmadan bir sohbeti sürdürebilmelisiniz), çoğunluğu aerobik özellikte olan fiziksel aktivite yapmalıdırlar.


Bu sayfa 2.566 kez görüntülenmiştir.